Bona AB ontvangt de Export Hermes 2014 Award

Monday, September 01, 2014

Bona AB, wereld- en innovatieleider in de sector Houten Vloer Renovatie en Onderhoud, heeft de prestigieuze Export Hermes 2014 Award ontvangen. De prijs werd uitgereikt door H.R.H. kroonprinses Victoria in het World Trade Day in het Grand Hôtel Stockholm op 28 augustus. Deze prijs is toegekend door het Zweedse fonds voor exportontwikkeling, en wordt uitgereikt aan bedrijven met een opmerkelijk export succes.

Bona heeft deze prijs gewonnen voor de "lange-termijn-inzet" voor innovatieve en duurzame producten die hebben bijgedragen aan de groei van het bedrijf – vandaag de dag is Bona vertegenwoordigd in meer dan 100 landen door dochterondernemingen en distributeurs.

Bona’s complete assortiment van milieuvriendelijke producten om houten vloeren te installeren, renoveren en onderhouden wordt gebruikt door professionele vakmensen over de gehele wereld. De verklaring van The Foundation: “Bona heeft, met beide voeten op de grond en een continue inzet met een lange-termijn visie, een succesvolle, internationale onderneming opgezet met een modern milieuprofiel”.

– Wij zijn erg trots en vereerd om deze prijs te ontvangen! Het is zeer verheugend dat het harde werk dat we hebben verzet in productontwikkeling, marketingactiviteiten en, niet het minste, de interne communicatie, bewezen hebben succesvol te zijn! Reeds in 1979 was Bona pionier in watergedragen parketlakken en vandaag de dag, dankzij onze lange-termijn inbreng en onze passie voor houten vloeren, zijn wij innovatie- en marktleider in het watergedragen segment. 98% van de Bona omzet komt uit het buiteland dankzij onze dochterondernemingen en distributeurs, die fantastisch werk hebben geleverd. Verleden jaar resulteerde dit in een recordhoogte, zowel in de omzet als in de winst. In de toekomst zullen wij ons blijven richten op innovatie en duurzaamheid, maar we zullen ook de focus leggen voor de groei in naamsbekendheid en omzetverhoging bij de consument", zegt Kerstin Lindell, President en CEO bij Bona.

Over Bona

Bona AB is een familiebedrijf opgericht in 1919. Met het hoofdkantoor in Zweden is Bona nu vertegenwoordigd in 100 verschillende landen over de gehele wereld via dochterondernemingen en distributeurs. De Bona Groep heeft wereldwijd ongeveer 500 werknemers in dienst en de omzet in 2014 was ongeveer SEK 1,5 miljard. Met de missie het beste in houten vloeren naar boven te halen, biedt Bona producten voor de installatie, renovatie en onderhoud van houten vloeren, alsmede UV-afwerking aan toonaangevende, internationale producenten van houten vloeren. Bona heeft productiefaciliteiten op drie werelddelen, waar de fabriek in Malmö watergedragen afwerkingen en UV-afwerking produceert en de fabriek in Duitsland parketlijmen. De productiefaciliteit in de Verenigde Staten produceert onderhoudsproducten. Sinds 2007 produceert Bona ook UV-afwerkingen in China voor de Azische market.

Over Export Hermes

De Export Hermes Award wordt sinds 1981 elk jaar gepresenteerd aan Zweedse bedrijven die een enorme groei van de export hebben gehad, die er hierdoor voor hebben gezorgd Zweden goed op de kaart te zetten.

Voor meer informatie:

Kerstin Lindell, President en CEO bij Bona. Tel: +46 40-38 73 73. Mail: kerstin.lindell@bona.com