Bona AB en Künzle & Tasin samenwerking

Wednesday, May 29, 2013

Bona AB, dé expert in producten voor houten vloeren en Künzle & Tasin S.r.l., dé marktleider in productie van schuurmachines in Italië zijn een strategisch partnerschap aangegaan.

- Wij zullen het voordeel van de vakkennis van beide bedrijven gebruiken om machines te ontwikkelen die voldoen aan de specifieke wensen en eisen van onze klanten aangezien onze bedrijven sterke punten hebben die elkaar aanvullen, zegt Kerstin Lindell, President en CEO bij Bona en Alberto Biffignandi, President bij Biffignandi S.p.A. (Italiaanse onderneming waartoe Künzle & Tasin behoort):

• de wereldwijde marktpositie en aanwezigheid in houten vloeren schuren en parketlakken van Bona;
  • het brede assortiment machines en flexibele productie-organisatie van K&T;
  • de lange geschiedenis en reputatie (kwaliteit en betrouwbaarheid) van beide bedrijven.

De eerste stap van deze alliantie is onze klanten een breder productportfolio aan te bieden doordat Künzle & Tasin een gecombineerd aanbod van Bona/K&T machines zal produceren. Bona zal de producten verkopen via haar wereldwijde organisatie.

Dit nieuwe partnerschap betekent ook dat Bona de productiefaciliteit in Zweden zal sluiten en dit zal overbrengen naar Künzle & Tasin in Italië.